Transparența platformelor

În conformitate cu reglementările aplicabile, veți găsi mai jos informațiile referitoare la referențierea și clasificarea călătoriilor pe platforma noastră, precum și la moderarea recenziilor. Dacă aveți întrebări în acest sens, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați folosind formularul disponibil aici.

1. Referențierea și clasificarea călătoriilor în pagina de rezultate

Nu există nicio legătură financiară și nicio remunerație de orice fel între membrii comunității noastre și BlaBlaCar, care ar putea influența referențierea sau clasificarea anunțurilor pe platformă.

Orice conducător auto persoană fizică cu un cont activ pe platformă are voie să publice o călătorie.

Călătoria este publicată și afișată în cadrul rezultatelor noastre de căutare, atât timp cât îndeplinește următoarele condiții de referențiere:

Aveți voie să publicați un anunț de co-voiajare numai dacă îndepliniți toate condițiile următoare:

(i) dețineți un permis de conducere valabil;

(ii) faceți Anunțuri pentru vehicule pe care le dețineți sau le utilizați cu aprobarea expresă a proprietarului și, în toate cazurile, sunteți autorizat să le folosiți în scopul utilizării în comun;

(iii) sunteți și rămâneți conducătorul principal al vehiculului care face obiectul Anunțului;

(iv) vehiculul are asigurare valabilă împotriva prejudiciilor aduse unui terț;

(v) nu aveți nicio contraindicație sau incapacitate medicală de a conduce;

(vi) vehiculul pe care intenționați să îl folosiți pentru Cursă este un autoturism cu 4 roți și maxim 7 locuri;

(vii) nu intenționați să postați un alt anunț pentru aceeași Cursă pe Platformă;

(viii) nu oferiți mai multe Locuri decât numărul disponibil în vehiculul dvs.;

(ix) toate Locurile oferite au centură de siguranță, chiar dacă vehiculul este omologat cu scaune care nu au centură de siguranță;

(x) folosiți un vehicul în stare bună de funcționare și care respectă prevederile legale în vigoare și corespunde uzanțelor, și mai ales cu un certificat ITP (Inspecție Tehnică Periodică) la zi.

De asemenea, este posibil să ștergem un anunț sau să vă blocăm contul în cazul în care nu respectați condițiile noastre generale de utilizare și, în special, în calitatea dumneavoastră de conducător auto, articolul 8.2. din acestea, reprodus mai jos:

„De asemenea, atunci când utilizați Platforma în calitate de Conducător auto, vă angajați:

(i) să respectați toate legile, reglementările și codurile aplicabile pentru conducere și autovehicul, în special să dețineți o asigurare de răspundere civilă valabilă în momentul Cursei și să dețineți un permis de conducere valabil;

(ii) să verificați ca asigurarea dvs. să acopere utilizarea în comun a autovehiculului și că Pasagerii dvs. sunt considerați terțe părți în vehiculul dvs. și, de aceea, sunt acoperiți de asigurarea dvs. pe durata întregii Curse, chiar și în cazul trecerii graniței;

(iii) să nu vă asumați niciun risc atunci când conduceți, să nu consumați niciun produs care ar putea să vă diminueze atenția și capacitatea de a conduce cu atenție și în deplină siguranță;

(iv) să postați Anunțuri care să corespundă doar Curselor efectiv planificate;

(v) să efectuați Cursa așa cum este descrisă în Anunț (mai ales în ceea ce privește intenția de a circula pe autostradă) și să respectați orele și locurile agreate cu ceilalți Membrii (în special locul de întâlnire și punctul de sosire);

(vi) să nu luați mai mulți Pasageri decât numărul de Locuri indicat în Anunț;

(vii) să utilizați un vehicul în stare bună de funcționare și care respectă prevederile legale în vigoare și corespunde uzanțelor, și mai ales cu un certificat ITP (Inspecție Tehnică Periodică) la zi;

(viii) să prezentați către BlaBlaCar sau oricărui Pasager care solicită acest lucru permisul dvs. de conducere, certificatul de înmatriculare a mașinii dvs., polița de asigurare, certificatul ITP și orice alt document care să demonstreze capacitatea dvs. de a utiliza vehiculul în calitate de Conducător auto pe Platformă;

(ix) să vă informați Pasagerii imediat în caz de pană sau de schimbare a orei sau a Cursei;

(x) în cazul unei Curse ce presupune trecerea frontierei, să păstrați și să puneți la dispoziția Pasagerului și oricărei autorități care poate solicita acest lucru orice document care să dovedească identitatea dvs. și dreptul dvs. de a trece granița;

(xi) să așteptați Pasagerii la locul de întâlnire stabilit cel puțin 15 minute după ora stabilită;

(xii) să nu postați un Anunț pentru un vehicul al cărui proprietar nu sunteți sau pe care nu sunteți autorizat să îl folosiți în scopul utilizării în comun;

(xiii) să vă asigurați că puteți fi contactat de Pasagerii dvs. telefonic la numărul înregistrat pe profilul dvs.;

(xiv) să nu obțineți niciun profit prin intermediul Platformei;

(xv) să nu aveți nicio contraindicație sau incapacitate medicală de a conduce;

(xvi) să vă comportați în mod adecvat și responsabil în timpul Cursei și în conformitate cu spiritul sistemului de utilizare în comun a autovehiculelor;

(xvii) să nu refuzați nicio Rezervare pe bază de rasă, culoare, etnie, naționalitate, religie, orientare sexuală, stare civilă, invaliditate, aspect fizic, sarcină, vulnerabilitate deosebită din cauza situației economice, nume, localitate de reședință, sănătate, opinie politică, vârstă.”

În mod implicit, pe platformă, călătoriile sunt ordonate mai întâi în ordine cronologică, și anume în funcție de ora de plecare a unei curse în regim de co-voiajare, astfel cum a fost publicată de conducătorul auto, de la prima la ultima oră de plecare; în continuare, sunt ordonate în funcție de preț, de la cel mai mic la cel mai mare preț. Membrul poate selecta și alte criterii de clasificare, cum ar fi cel mai mic preț, cel mai scurt traseu sau proximitatea față de punctul de plecare sau de sosire și poate limita rezultatele în funcție de serviciile și facilitățile disponibile.

De asemenea, în timpul publicării anunțului de Cursă în regim de co-voiajare, BlaBlaCar vă poate sugera, în calitatea dvs. de Conducător auto, curse similare efectuate de alți Conducători auto, pe baza parametrilor din Cursa dvs. care includ următoarele criterii: (i) suma Contribuției la costuri care vi se sugerează, (ii) punctele de plecare și de sosire, (iii) data publicării acestor curse, nu mai veche de 6 luni comparativ cu Cursa dvs., (iv) cursele cu cel puțin o rezervare și (v) aproprierea de ora de plecare selectată. Aceste sugestii vă sunt oferite exclusiv în scop informativ.

2. Revizuirea recenziilor

Fiecare membru dispune de o perioadă de paisprezece zile de la data la care un alt membru a lăsat o recenzie în ceea ce îl privește, pentru a publica la rândul său o recenzie. Recenziile sunt publicate pe platformă în momentul în care fiecare Membru a lăsat o recenzie pentru persoana cu care a călătorit în regim de co-voiajare sau cel târziu la paisprezece zile după ce a fost lăsată prima recenzie.

După această perioadă de paisprezece zile, nu mai puteți lăsa o recenzie unui membru care a lăsat o recenzie pentru profilul dumneavoastră. Cu toate acestea, puteți răspunde la orice recenzie care are un calificativ de 3/5 sau mai puțin („Corect”, „Dezamăgitor”, „Foarte dezamăgitor”).

Unui membru nu i se oferă niciun fel de compensație pentru a lăsa o recenzie despre o persoană cu care a călătorit în regim de co-voiajare.

Recenziile sunt păstrate atât timp cât contul dumneavoastră nu este șters, în conformitate cu perioadele stabilite în articolul 2.3. din politica noastră de confidențialitate.

Înainte de publicare, este posibil ca fiecare recenzie să treacă prin sistemul nostru automat de urmărire, pentru a detecta un element în contradicție clară cu condițiile noastre generale de utilizare. Mai multe informații despre modul în care moderăm conținutul pot fi găsite în Condițiile generale.

Atunci când sistemul detectează o problemă cu o recenzie, aceasta poate fi revizuită automat sau manual de către echipa noastră, pentru a păstra calitatea recenziilor de pe platforma noastră și pentru a ne asigura că Membrii respectă condițiile noastre generale de utilizare. În cazul refuzului publicării, vă vom trimite un e-mail prin care vă vom informa cu privire la motivul refuzului.

După publicare, echipa noastră verifică fiecare recenzie care este raportată de Membrii noștri ca nerespectând regulile de publicare a recenziilor și o poate elimina dacă este necesar.

Recenziile sunt publicate pe profilul fiecărui Membru în ordine cronologică.

3. Informații importante

Vă informăm că:

(a) persoanele autorizate să publice oferte pe platforma noastră sunt doar persoanele fizice care și-au creat un cont pe platformă în calitate non-profesională și care publică anunțuri de co-voiajare.

(b) platforma noastră de co-voiajare permite conducătorilor auto care călătoresc pe cont propriu spre o anumită destinație să fie puși în contact cu pasagerii care merg în aceeași direcție, astfel încât aceștia să poată partaja călătoria și, prin urmare, costurile asociate acesteia.

(c) în legătură cu rezervările de călătorie, percepem o taxă de serviciu pentru utilizarea platformei, care este calculată pe baza sumei contribuției la costuri sau a prețului călătoriei cu autobuzul, după caz.

(d) În contextul unei rezervări pentru o călătorie în regim de co-voiajare și după acceptarea manuală sau automată a rezervării, BlaBlaCar colectează întreaga sumă plătită de pasager (taxă de serviciu).

(e) Platforma constituie o platformă online de punere în contact, în care membrii pot crea și publica anunțuri de co-voiajare pentru călătoriile în regim de co-voiajare. Prin utilizarea Platformei și prin acceptarea Condițiilor generale, recunoașteți că BlaBlaCar nu este parte la niciun acord încheiat între dumneavoastră și ceilalți membri.

Recunoașteți și acceptați că BlaBlaCar nu controlează validitatea, veridicitatea sau legalitatea anunțurilor, Locurilor și Călătoriilor oferite. În calitatea sa de intermediar de co-voiajare, BlaBlaCar nu furnizează niciun serviciu de transport și nu acționează în calitate de transportator, rolul BlaBlaCar fiind limitat la facilitarea accesului la Platformă.

În calitatea sa de intermediar, BlaBlaCar nu poate fi trasă la răspundere pentru desfășurarea efectivă a unei Călătorii și, în special, pentru:

(i) informațiile incorecte furnizate de către conducătorul auto, în anunțul său sau prin orice alt mijloc, cu privire la călătorie și la detaliile acesteia;

(ii) anularea sau modificarea unei călătorii de către un membru;

(iii) comportamentul membrilor săi în timpul, înainte sau după călătorie.

(g) Condițiile generale ale prezentului site sunt redactate în limba română și se supun legislației din România.

Dacă doriți să ne atrageți atenția asupra unui subiect, vă rugăm să ne contactați prin intermediul acestui formular de contact, care poate fi accesat prin intermediul paginilor din Centrul de asistență și din Condițiile generale.

De asemenea, puteți depune, dacă este cazul, reclamațiile dumneavoastră referitoare la Platforma noastră sau la Serviciile noastre, pe platforma de soluționare online a litigiilor pusă la dispoziție de Comisia Europeană și accesibilă aici. Comisia Europeană va transmite plângerea dumneavoastră ombudsmanilor naționali competenți. În conformitate cu normele aplicabile medierii, sunteți obligat(ă), înainte de orice cerere de mediere, să fi informat anterior BlaBlaCar în scris cu privire la orice litigiu, pentru a obține o soluție amiabilă.

By using our website, you accept that we use cookies to perform analytics and produce content & ads tailored to your interests. Read our policy on cookies usage

Offer a ride